Magnus Roos


Magnus har varit i ledande befattningar sedan 1991 och arbetat på Carl Lamm AB, Sponsor Strategi, S-Com Inc. och Sport Business i London.

Magnus har över 25 års erfarenhet inom sportindustrin som VD och projektansvarig med kunder som Adidas, AXA, DHL, Ericsson, Google, GreenCarrier, Life, SEB, Sony och Unibet för att nämna några av de 120 företag som varit uppdragsgivare genom åren. Han har deltagit i projektarbeten gällande OS, VM, EM samt andra internationella event som Volvo Ocean Race, Handbolls-VM, Ishockey-VM, Fotbolls-VM, World Rally Championship m.fl. Under dessa 25 år har Magnus ansvarat och utvecklat över 400 anställda i olika bolag och projekt. S-Com Inc. utvecklades av Magnus Roos under åren 1996-2002 och blev då ett världsledande bolag inom marknadsundersökningar.

Idag är Magnus Roos en av landets mest meriterade konsulter inom sportindustrin med ett nätverk och kontaktpersoner i över 40 länder. Han har även skrivit två böcker, Sponsorship & Sportmarketing och Sponsorship, a way of communication.

I möten med kända företagsledare och sportprofiler, har Magnus utvecklat en metod för att identifiera drivkrafter och talangutveckling som kan tillämpas i det dagliga arbete för såväl chefer som anställda. Föreläsningarna blandas med egenuppgifter och många ”take-aways” utlovas, samt att metoden HDK™ kan tillämpas direkt efter en heldag tillsammans.

Boka föreläsning här.